FANDOM

Militarny dowódca Orczej Hordy, odpowiednik króla lub Naczelnego Dowódcy Przymierza u ludzi.

Stanowisko to wpisane jest w starożytną tradycję, pochłonięte zostało jednak w niepamięć przez wir wojen domowych które nawiedziły Draenor, poprzedzających upadek draenei. Gdy orkowie wkroczyli do Azeroth, Gul'dan wskrzesił tę pozycję, aby zyskać kontrolę nad orkami. W Draenorze Ner'zhul

Wódz Wojenny to obecnie tytuł naczelnego dowódcy Hordy, choć do jego obowiązków nie należy już powadzenie wojny.

Wodzowie Wojenni HordyEdytuj

  • Blackhand Niszczyciel - Wódz Wojenny podczas Pierwszej Wojny pomiędzy Stormwindem a Hordą. Ginie podczas ataku z zaskoczenia przeprowadzonego przez Orgrima Doomhammera, który przejął jego funkcję.
  • Orgrim Doomhammer - Wódz Wojenny podczas zakończenia Pierwszej Wojny i całej Drugiej Wojny. Przejął funkcję po zabitym przez siebie Blackhandzie.
  • Ner'zhul - Wódz Wojenny Hordy Draenoru. Stworzył kilkanaście portali aby uciec z Draenoru po zakończeniu Drugiej Wojny, jednak został schwytany przez Kil'jaedena, który przemienił go w Króla Lisza Plagi.
  • Thrall - Obecny Wódz Wojenny Hordy i największy szaman wszech czasów. Wyzwoliciel orków i wódz Klanu Mroźnego Wilka.

Inni Wodzowie WojenniEdytuj

Inne organizacje także posiadają swoich Wodzów Wojennych. Obecnie istnieją dwie osoby posiadające ten tytuł - jedna w Azeroth, druga na Zaziemiu. Obie są zniewolone przez siły znacznie potężniejsze niż oni sami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki