FANDOM

Trolle jakie są każdy widzi, ale pamiętajmy, że tworzą one najstarsze cywilizację Azeroth zaraz obok Qiraji czy Earthenów. Mało kto nimi gra. Sporo osób uważa odgrywanie ich za trudne. Inni po prostu nie lubią tej rasy uważają za banalną, głupia i wręcz denerwująca. Postaram przekazać wam kilka informacji o tej nacji.

Historia:

Jakieś 16 tysięcy lat temu, trolle panowały nad większością kontynentu Azeroth, który wtedy był połączony. Pierwszym klanem byli Zandalari. Pierwszymi Imperiami trolli byli Amani i Gurubashi. Ci pierwsi w potężnych puszczach w centrum kontynentu, a drudzy w dżunglach południa. Do tego na północy powstał mały naród zwany Zul'drak, który nigdy nie dorównał potęga reszcie narodów trolli.  Oba imperia były raczej do siebie wrogie lecz rzadko między sobą walczyły. Głównym zagrożeniem była cywilizacja Azj'Aqir. Aqirowie ze swoją potężna cywilizacją chcieli wytępić wszystkie inne rasy w Azeroth. Wiele tysięcy lat te dwie rasy walczyły między sobą bez większych wyników. Aqirowie podzielili się na dwa królestwa w późniejszych czasach, uciekając pod ziemię od walki z trollami. Azjol'nerub na północy oraz Ahn'qiraj na południu. Trolle przypuszczały, że wiele koloni Qiraji znajduję się pod ziemią, lecz nigdy tego nie potwierdzili. Późniejsze pisma mówią o małym klanie trolli, który wyruszył w głąb lądu tam odnajdując Studnię Wieczności, która zamieniła ich w istoty o wyższej mocy, lecz informacje te nie zostały nigdy potwierdzone. Rozwój nocnych elfów i ich imperium był dla trolli bardzo problematyczny. Oba Imperia zostały dobijane przez elfy, które zagarniały coraz większe tereny dzięki swojej potężnej magii dobijając trolle o wiekach wojen. Do tego późniejsze czasy gdy magia elfów ściągnęła Demony do Azeroth, które także przyczyniły się do upadków. Trolle odbudowały się co prawda, ale było już to po podzieleniu świata oraz odnowienie nie było pełne.  Gurubashi w tym czasie bardzo szybko odbudowywało swoje miasta. Było to spowodowane pomocą ze strony Krwawego Boga Hakkara, który podzielił się z nimi sekretem krwi, lecz ceną miały być codzienne ofiary z dusz. Chciał on się dzięki temu przedostać do materialnego świata by terroryzować śmiertelnych. Jego zwolennikami byli Atal'ai. Doszło do wojny w której w końcu udało się wygnać Hakkara z materialnego świata. Póżniej doszło do wielkiej wojny cywilnej między trollami z powodów wydarzeń z Hakkarem.  W tym czasie w Quel'thalas trolle walczyły z Wysokimi Elfami, które po sojuszu z ludźmi rozbiły Imperium Amani. Wtedy też naród leśnych trolli został rozbity na mniejsze części nieodwołalnie.

Historia Plemienia Mrocznej Włóczni: Plemię te są wygnańcami z czasów wojny cywilnej tych którzy czcili Hakkara i mieli mu wiele za złe. Mieszkali oni lata na Zaginionych Wyspach walcząc z Nagami pod dowództwem Morskiej Wiedzmy Zar'jiry. W czasie exodusu Orków do ziem Kalimdoru, Sen'jin spotkał się z wodzem Hordy Thrallem, który pomógł uciec narodowi Sen'jina z wysp po zabiciu tego pierwszego. Mroczna Włócznia przyłączyła się do Nowej Hordy i razem z nimi walczyli z demonami. Nowym Wodzem został syn Sen'jina Vol'jin. Trolle przeszły razem z orkami i taurenami przez trzecią wojnę. Zamieszkali oni na wyspach Echo, z których zostali też przepędzeni dwukrotnie, po raz pierwszy kiedy Admirał Proudmore zaatakował Durotar, Trolle schroniły się na bagnach Walającej Kurzu. Po wojnie z Flotą admiralską powrócili do Durotaru osiedlając się na południowym brzegu oraz w Orgrimmarze. Wyspy Echo były w tym czasie zajęte przez Nekromantę Zalazane'a, który przejął kontrolę nad dużą ilością Trolli z Klanu Włóczni. Wyspy Echa były zajęte przez niego w wiele lat, aż do wielkiej walki pod wodzą Vol'jina znane jako Upadek Zalazane'a. Klan z pomoca Loa Bwonsamdiego pokonali szarlatana i jego sługów. Wyspy Echa znów stały się domem dla Mrocznej Włóczni, a Bwonsamdi czeka na ich wodza, na drugim świecie.

Rasy trolli:

Trolle dżungli: Zamieszkanie: Wyspy na morzy centralnym, Wyspy Echo, Strangethorn. Charakterystyka: Jasno fioletowa i niebieskawa skóra, ciemne kolory oczu, wydźwięk jamajski wymowy, dość szczupli i zwinni. 

Przywódcy: Vol'jin klanu Mrocznej Włóczni, Przynależność: Horda Zamieszkuję: Wyspy Echo, Twierdza Mrocznej Włóczni Dość wiekowy troll, jest łowcą cieni. Najbardziej związany z Loa śmierci Samedim. Używa najczęściej mocy ciemności i ciemnego voodoo. Został wodzem po śmierci swojego ojca Senjin'a. Walczył w wszystkich wojnach w Kalimdorze obok Thralla. W czasach obecnych mocno skłócony z Garroshem obecnym wodzem Hordy. 

Jin'do Łamacz Bóstw Przynaleźność: Gurubashi Zamieszkuję: Zul'gurub Przywódca przewrotu sprzed lat który miał na celu przywołania Hakkara po raz kolejny. Sprzymierzony z Zanzilem oraz Zandalari próbują zemścić się na tych którzy doprowadzili do upadku Imperium Trolli. Korzysta z mocy wysysanej z ducha pradawnego bóstwa by tego dokonać. 

Wielka Kapłanka Mar'li Przynaleźność: Gurubashi Zamieszkuję: Najpewniej Zul'gurub, lub obecne miejsa ukrywania Zandalari po zniszczeniu Zuldazaru przez kataklizm. Kapłanka jednego z bóstw z Zul'gurub. Przypuszcza się, że została wskrzeszona przez Jin'do i Zanzila jak reszta kapłanek. W chwili obecnej nie wiadomo co się z nią dzieję choć przypuszcza się, że wyruszyła jako emisariusz do Zandalari.

Klany: Mroczna Włócznia, Oracze Czaszek, Gurubashi, Krwawe Skalpy, Atal'ai.

Trolle Leśne: Zamieszkanie: Głównie Hinterlands, Wschodnie ziemie plagi oraz Quel'thalas. Charakterystyka: Są o wiele masywniejsi, kolor skóry zielony lub ciemno zielony, zielone oczy, wydźwięk kubański w mowie.

Przywódcy: Zul'jin Przynależność: Imperium Amani Status: Zmarł Zul'jin był wodzem trolli od bardzo dawna. Pomagał orkom w czasie drugiej wojny razem z całymi swoimi zastępami. Był uznawany za wielkiego bohatera wśród wszystkich leśnych trolli. W czasie niewoli u elfów stracił oko, a by uciec obciął sobie rękę. Posiada on wiele mocy łowcy cieni. Korzysta on także z pomocy leśnych Loa które dają mu wielką potęgę. Jego następcą jest Daakara, mało wyróżniający się wojownik z klanu Amani wybrany na nowego wodza.

Starszy i Pierwotna Rozdarty Kieł Przynależność: Revantusk [nie tłumaczę bo nie mam pojęcia co to Revan] Para trolli którzy przewodzą jedynemu plemieniu leśnemu które współpracuję z Hordą. Są oni przeciwni kanibalizmowi i walczą o swoją ziemie. Wierni wojownicy którzy przeciwko sobie mają okoliczne klany, niedobitki imperium jak i krasnoludy z klanu dzikiego młota.

Klany: Amani, Revantusk, Podła Gałąź, Ćmiący[Ćmić np. szluga nie, że Ciem] Cierń.

Trolle lodowe: Zamieszkanie: Zul'drak, Dun Morogh Charakterystyka: Wielcy, jasno niebieskie odcienie skóry, oczy niebieskie lub białe, 

Przywódcy:  Drakuru Przynaleźność: Plaga,  Zginął zabity przez Rycerzy Ebonowego Ostrza. Zdrajca Drakkari który zaprzedał swoich ziomków by zostali krwiożerczymi trupami na usługach króla Lisza. Przez niego królestwo przychyliło się do upadku, a trolle musiały robić wszystko by przetrwać. 

Mroźny Król Malakk Przynależność: Drakkari Król i główny władca wszystkich trolli w Szramie Mrozu. Nie wiadomo co się z nim działo przez całą ekspansję plagi. Wiadomo jedynie, że porozumiewał się z Zandarali po kataklizmie. Wiadomo, że jest poteżnym dzikim Znachorem.

Klany: Drakkari, Winterax, Mrożna Grzywa.

Trolle Pustynne:  Zamieszkanie: Tanaris Charakterystyka: Dość wychudzeni, ciemno brazowy i zółtawy odcień skóry, twarze o bardziej fioletowym kolorze, ciemne kolory oczu. Zmniejszono 60% (oryginalne wymiary 1000 x 816) - kliknij by powiększyć do normalnych wymiarów Przywódcy: Ukorz Piaskowy Skalp Przywódca głównego klanu w Zul'farak. Jest określanu jako szef, nie wódz, nie król. Możliwe, że jest ktoś wyżej nad nim. Możliwe, że jest nim Sul.

Sul Piaskowy Tułacz Zamieszkanie: Przypuszczalnie Zul'farrak Nic o nim nie wiadomo. Nie ma o nim żadnych wzmianek, kompletnie nic. Możliwe, że jest on przywódca dawnego imperium Farraki.

Klany: Farraki

Trolle Ciemne: Zamieszkanie: Nieznane, Przypuszczalnie Ashenvale, Hyjal oraz Mroczny Brzeg. Charakterystyka: Niezbyt znana, wiadomo, że są większe oraz mają bardzo ciemny odcień skóry, mówi się, że Ciemne Trolle to mniej rozwinięta gałąź nocnych elfów posiadająca gdzieś swoje ukryte wioski. Klany: Nieznane.

Zandalari: Zamieszkanie: Wyspa Zandalari Charakterystyka: Najwięksi z znanych rodzajów trolli, dorastają do trzech metrów wyskości, kolor skóry to szary, czasami lekko fioletowawy.

Król Rastakhan Status: nie wiadomo, możliwe, że zginął w czasie kataklizmu. Król trolli. Uznawany za najmądrzejszego z wszystkich trolli. Wszystkie swoje decyzję ustala z radą Zanchuli. Nie wiadomo o nim za wiele, ale tyle co wiadomo to to, że jego potęga jest wielka i sięga daleko. Każdy troll uznaję go za wielki autorytet, a jego dyplomaci wszędzie są mile goszczeni.

Zul Przynależność: Rada Zanchuli To on zwołał wszystkie trolle z Azeroth by pomogły w odbudowie imperium i to on przepowiedział wielki kataklizm który ma zniszczyć Zuldazar i wiele więcej. Wracał wiele razy do komnat złotego miasta by ostrzec króla, lecz w końcu król miał go dość, kazał mu wziąć największy statek i wynieść się razem ze swoimi trollami. I tak jak Zul przewidział, miasto zatonęło, a on sam skontaktował się z wszystkimi głównymi klanami Azeroth.

Klany: Zandalari są jednolitym królestwem pod wodza króla Rastakhan'a. Po kataklizmie jednak nic nie wiadomo co się dziele z Zuldazarem, podobno zatonął.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki