FANDOM

394px-Lepergnome
Trędowate gnomy są schorowaną, zmutowaną odmianą gnomów, snujących się po napromieniowanych salach Gnomereganu. Ponieważ postradały umysły w wyniku napromieniowania miasta, trędowate gnomy atakują każdego, kto wkroczy do Gnomereganu, biorąc go za trogga.

HistoriaEdytuj

Gdy Gnomeregan najechały hordy troggów wykopanych z Uldamanu, Nadmajster Gelbin Mekkatorque rozkazał otwarcie zaworów ogromnych maszyn, uwalniających toksyczne promieniowanie (poprzez eksplozję bomby promiennej) wewnątrz miasta. Promienna powódź zabiła jednak więcej gnomów niż troggów. Na zmuszonego do ucieczki do krasnoludzkiego miasta Ironforge'u Mekkatorque'a spadł ciężar odpowiedzialności za działania sprowokowane przez porady jego żądnego włądzy doradcy.

Co gorsza, wiele gnomów, które pozostały wewnątrz Gnomereganu, dopadła straszliwa mutacja, zmieniajaca ich w obłąkane trędowate gnomy. Trędowate gnomy z grubsza przypominają zwykłe gnomy. Wychudzone i chorowite, ze skórą napęczniałą od zielonej gangreny i oczami lśniącymi blaskiem radioaktywnych kałuż wypełniających ich niegdyś wspaniałe miasto. Nawet bardziej niepokojące od fizycznych mutacji jest perwersyjne szleństwo, spowodowane zatruciem, które spaczyły ich ciała. Podczas gdy niektóre osobniki wydają się badziej szalone od innych, wszystkie są niezaprzeczalnie pokręcone. Trędowate gnomy uważają Gnomeregan za swoją własność, i, pod dowódctwem Mekżyniera Thermaplugga, bronią ich sal z pomocą straszliwych maszyn i własnej waleczności. Nadal kontynuują walkę z troggami, niebezpiecznymi jak nigdy dotąd dzięki radioaktywnemu szlamowi, przylegającemu do ich twardej jak skała skóry. Prawdopodobnie ich najbardziej znienawidzonymi wrogami są prawdziwe gnomy, które obwiniają za ich obecną sytuację. Samego Nadmajstra Mekkatorque uważają za demona, a jego popleczników za niewiele lepszych. Wszystkie stworzenia mają za intruzów, których trzeba jak najszybciej się pozbyć. Od niedawna jednakże kilku podróżników widziało trędowate gnomy w towarzystwie krasnoludów z Klanu Mrocznego Żelaza. Wielu snuje teorię, jakoby Thermaplugg starał się uformować przymierze między dwoma podziemnymi rasami, by umocnić swoje siły i raz na zawsze pokonać troggi.

WystępowanieEdytuj

Trędowate gnomy są spotykane niemal wyłącznie w Gnomereganie, utraconej gnomiej stolicy.

Ważniejsze Trędowate GnomyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki