FANDOM

Goldshire jest jednym z najczęściej odwiedzanych miasteczek w Elwynn, głównie z powodu cieszącej się ogromną sławą karczmy Pod Lwią Dumą. Według stormwindzkich standardów jest uznawane za wieś.

Lokacja Goldshire czyni go ważnym miejscem dla handlu w Królestwie Stormwind - mieści się na skrzyżowaniu dróg do Stormwindu (na północny zachód), opactwa Nortshire (na północny wschód), Westfall (na zachód) i Lakeshire (na wschód). Podróżnicy, kupcy, poszukiwacze przygód, stormwindzka straż oraz kapłani z opactwa regularnie odwiedzają to miejsce w drodze do Stormwindu, korzystając z gościnności gospody Pod Lwią Dumą, jednej z najlepszych piwiarni w Azeroth.

Jego populacja wynosi 7000 mieszkańców - w większości rolników, górników i kupców. Przywódcą Goldshire jest marszałek elekcyjny, którego funkcję pełni obecnie marszałek Dughan. Wielu uchodźców z Westfall szuka w Goldshire schronenia przed Bractwem Defiasów.

Na południe od Goldshire mieści się kopalnia Fargodeep, Winnice Maclure'ów i farma Stonefield'ów. Na wschód znajduje się Kryształowe Jezioro.

MieszkańcyEdytuj

W Gospodzie Pod Lwią DumąEdytuj

W domu nad Kryształowym JezioremEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki