FANDOM

EdwinSO2
Edwin VanCleef jest jednym z największych inżynierów w dziejach ludzkości, niekwestionowanym liderem Bractwa Defiasów i jednym z najważniejszych przestępców zagrażających Królestwu Stormwind.

BiografiaEdytuj

Wcześniejsze życieEdytuj

Edwin VanCleef był niegdyś drobnym rzezimieszkiem specjalizującym się w łamaniu mechanicznych zabezpieczeń. Później, kiedy Horda zniszczyła miasto, został powołany do służby dzięki umiejętnościom, które nabył jako dziecko od ojca, mistrza kamieniarza, i, jako jeden z pierwszych, zaofiarował swe talenty ku odbudowie Stormwindu.

Odbudowa StormwinduEdytuj

Edwin VanCleef pierwotnie był jednym z architektów pracujących przy odbudowie Stormwindu po jego zniszczeniu w wyniku Drugiej Wojny. Rekonstrukcja miasta była żmudną pracą, jednak pod kierownictwem takiego geniusza jak VanCleef, została ukończona gładko w mniej niż dziesięć lat. Jednak Izba Szlachecka odmówiła zapłaty Gildii Kamieniarzy za ich trud.

Kilku wyżej postawionym Kamieniarzom, w tym VanCleefowi, oferowano rządowe funkcje, jeśli będą pokornie odgrywać swoje role. Edwin VanCleef jednakże nie chciał zdradzić swoich pracowników. Splunął na podłogę sali, którą sam zbudował, i wyszedł, przyrzekając, że miasto zapłaci za to w ten czy inny sposób. Wkrótce potem, za namowami VanCleefa, wybuchły w Stormwindzie zamieszki robotników. Kilku ludzi zginęło, a VanCleef, wraz z innymi rzemieślnikami, byli pierwszymi, których wygnano za bramy miasta.

VanCleef zebrał grupę rzemieślników i majstrów siedzących w błocie poza murami Stormwindu, i uformował z nich Bractwo Defiasów.

Początki BractwaEdytuj

EdwinSO
Przekazawszy Kamieniarzom złodziejskie rzemiosło, które nabył od miejscowych łotrzyków (w tym jego przyjaciela z dzieciństwa, samego Mathiasa Shawa), pomógł im przystosować się do życia w dziczy, dopóki nie opanowali do perfekcji umiejętności napadania na podróżnych. Kiedy Stormwindzka Straż zaczęła reagować, VanCleef wraz z majstrami z jego grupy powiększyli siłę renegatów o mechaniczne urządzenia i broń.

VanCleef zaczął dopuszczać się bardziej bezwzględnych metod: napadał kupców sprowadzajacych do Stormwindu towary, równał z ziemią gospodarstwa rolne zapewniające miastu żywność, lub infekował je żniwnymi golemami. VanCleef, pogrążając Stormwind krok po kroku, wynajął za skradzione pieniądze grupy najemników. Kilku jego ludzi zostało schwytanych, on jednak również ten fakt skierował na swą korzyść: wewnątrz Palisady Miasta Storwind jego ludzie sformowali rebelię. Stormwind i podlegające mu miasta zostały niespodziewanie oblężone, a dzięki złowrogim machinacjom innych, wołanie o pomoc miast nie zostało wysłuchane.

Poszukiwania bezpiecznej lokacji, gdzie mógłby prowadzić prace techniczne, przywiodły VanCleefa poprzez Westfall do Martwych Kopalń. Gdy pracownia została zbudowana, wkroczył do kopalń. Bractwo najęło bandytów i schwytało westfallskich goblinów do służby Edwinowi. Najemnicy, zbóje, kryminaliści, żołnierze, banici i rebelianci także przyłączyli się do bractwa, a VanCleef, podniecony swym sukcesem, ochrzcił swój gang Bractwem Defiasów. W ten sposób powołany został instruent zemsty - Bractwo Defiasów.

VanCleef i inni dowódcy woleli, by członkowie Bractwa nabywali szersze umiejętności niż tylko te czysto żołnierskie. Wkrótce potem, Bractwo Defiasów, pod wodzą Edwina VanCleefa, podjęło próbę przejęcia Lasu Elwynn, jednak poniosło porażkę.

Po Trzeciej WojnieEdytuj

Przez ponad dwie dekady niemal nie opuszczał Martwych Kopalń, wiedział jednak doskonale o wszystkim, co działo się w Azeroth, zwłaszcza w obszarach, w których urzędowało Bractwo. Krążą pogłoski, że w ostatnich latach jego gorliwa wiara, iż technologia weźmie górę nad Stormwindem, znacznie wzrosła.

W głębi słynnych Matwych Kopalni Westfall, gdzieś pod miasteczkiem Moonbrook, niegdyś podlegającym Przymierzu, VanCleef zlecił rekonstrukcję Tarantyny, ogromnej bojowej maszyny używanej przez ogry podczas Pierwszej Wojny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki