FANDOM

"'Za przyzwoleniem Światłosci i Korony Gilneas baron herbu Czerwonego Potoku, lord wioski Emberstone i ziem jej przyległych"

CharakterEdytuj

Berwyn był w ostatnich chwilach swego życia dość ponurym starcem, który wiele przeszedł w ciągu swego życia. Poza coraz rzadszymi rozmowami z rodziną nie kontaktował się on z innymi mieszkańcami wioski Emberstone, a tym bardziej pozostałych części Gilneas.

HistoriaEdytuj

Berwyn.png

Portret barona Redbrook, nieznanego autora.

Majątek zyskał po swym ojcu, choć nie powinien. Był młodszym z rodzeństwa, a więc to jego brat miał być głównym spadkobiercą, co Berwynowi co najmniej niepasowało. Nie brudząc swych rąk zlecił zabójstwo starszego brata, który osierocił dwójkę swych dzieci. Wszystko wyglądało na nieszczęśliwy wypadek, zrozpaczony ojciec (dziadek Cadfaela) zmienił treść testamentu, nie zostawiając nic rodzinie starszego syna, a przepisując wszystko Berwynowi licząc na jego hojność. Tym jednak wydał wyrok na samego siebie i niedługo podzielił los swego starszego syna, a Berwyn został baronem i panem wioski Emberstone. Jako iż zyskał pokaźną sumę pieniędzy odbywał liczne wycieczki, do Lordaeronu, ziem krasnoludów i oczywiście Stormwind, skąd porwał jedną z mieszczanek i zmusił ją do małżeństwa. Ta, choć początkowo niemal na każdym kroku opierała się Berwynowi z czasem pokochała go i tłumaczyła sobie jego występek. Berwyn przekupił króla, by ten uznał mezalians za pełnoprawne małżeństwo, a dzieciom z tego związku pozwolił na spadek. Ojciec Cadfaela nigdy nie był wierny swej żonie, przez co po całym Gilneas biegało wiele bękartów barona. Wybuch wojen dość zmienił jego spojrzenie na świat, przez co sam Cadfael dobrze wspomina ojca. Stał się opiekuńczy, a najważniejszym było dla niego obronienie swych dzieci przed jakimkolwiek niebezpieczeństwem. Udało mu się pomnożyć majątek niemal trzykrotnie, przez co stał się szanowany na dworze królewskim, a jego dzieci otrzymały najlepsze możliwe wykształcenie. Podczas rebelii stanął po stronie Crowleya nie ze względów przekonań, lecz ze względów jak myślał bezpieczeństwa, głównie własnego. Jego włości na północy były od początku rebelii zagrożone przez buntowników, więc to do nich postanowił przystać. Jak wiadomo nie opłaciło mu się to znacząco, król ułaskawił barona (oczywiście za odpowiednią opłatą), choć niesmak pozostał. Kiedy zaatakowali Opuszczeni sędziwy już baron nie bronił się. Został zamordowany po cichu, a następnie przemieniony w jednego z nieumarłych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki